Tüketiciler, ekonomik mal ve hizmetleri belirli bir fiyattan satın alan ve kullanan kişilerdir.
Tüketim denilince maddi anlamda tüketim anlaşılmaktadır. Ancak maddi tüketimin yanı sıra kültür, eğlence gibi maddi olmayan tüketimler de vardır.

Haksız Şart; tüketici ile görüşülmeden sözleşmeye yazılan ve tarafların sözleşme çerçevesinde doğan hak ve yükümlülüklerinde dürüstlük kanununa aykırı olan şekilde tüketici aleyhine sebep olan şartlardır.

Ayıplı mal, taraflarca üzerinde anlaşmaya varılan numune ve modellere uymadığı veya tüketicilere teslim edildiğinde tarafların talep ettiği özellikleri taşımadığı için sözleşmeye uygun olmayan malları ifade eder. Bu nedenle satıcı, satış sözleşmesi hükümlerine uygun olarak sözleşme konusu malı teslim etmekle yükümlüdür. Diğer taraftan;
ambalajında, etiketlerinde, sunum ve kullanım kılavuzlarında, internet portallarında veya ilan ve reklamlarında yer alan işlevlerden bir veya birkaçına sahip olmadığı,
Satıcının beyan ettiği kaliteye veya teknik düzenlemelerinde belirlenen kaliteye aykırı,
Tüketici için makul olarak beklenen bir faydayı azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik bir kusur içeren, mallar da kusurlu kabul edilir.

Vitrinde, rafta, elektronik ortamda veya açıkça görülebilen herhangi bir yerde teşhir edilen bir ürünün satılık olmadığına dair bir ibare olmadıkça satışı kaçınılmazdır. Haklı bir sebep olmaksızın hizmet reddedilemez.

Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde ayıpları satıcıya bildirmekle yükümlüdür.
Bu durumda tüketici, iade de dahil olmak üzere sözleşmeden cayma, malı ayıpsız mal ile değiştirme, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme hakkına sahiptir. Satıcı, tüketicilerin bu talebini karşılamakla yükümlüdür.